Web Log Nieuws | De aantrekkingskracht van Ultimaker
15588
post-template-default,single,single-post,postid-15588,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-6.5.0,vc_responsive
 

De aantrekkingskracht van Ultimaker

De aantrekkingskracht van Ultimaker

Met de komst van Ultimaker is 3D printen in de laatste jaren meer en meer mainstream geworden. Dat heeft bijvoorbeeld te maken met de filosofie die lange tijd achter de onderneming schuilging. Het was immers een do ityourself idee dat de eerste producten van deze fabrikant op de markt deed komen. Juist omdat echte liefhebbers van zelf aan de slag gaan daarmee dus veel meer mogelijkheden kregen bleek in belangrijke mate een aantrekkingskracht uit te oefenen. Om die reden zijn de printers en de software van dit Nederlandse bedrijf tegenwoordig dus ook zo populair onder ondernemers.

Het soort gebruikers
Hoewel het bedrijf vanuit een DIY-idee begon, is het tegenwoordig vooral in de wat meer omvangrijke branches heel gebruikelijk om voor de modellen van deze fabrikant te kiezen. Werken met Ultimaker wordt bijvoorbeeld in productielijnen en in de industrie gedaan. Daarmee wordt dan dus ook gezorgd dat grote objecten en ontwerpen zelf geprint kunnen worden. Wanneer je dus in deze branches actief bent, dan weet je waarschijnlijk al wat de voordelen van Ultimaker allemaal zijn. Dat er echter nog veel meer mee mogelijk is, dat wordt langzaam maar zeker ook steeds duidelijker. Het aantal toepassingen is nog lang niet uitgeput.

Het idee achter het printen
De basis van Ultimaker lag in de filosofie dat met behulp van de printers en software sneller stappen voorwaarts gezet kon worden. Door te kunnen printen was het veel gemakkelijker om prototypes te maken. Ook kon het tempo van de productie omhoog met dank aan de apparatuur. Daarmee was dus veel te bereiken. Dit maakt het dan ook heel interessant voor juist veel ondernemers om hiermee te werken. Dit is dan ook de doelgroep die uiteindelijk het meest met de spullen van deze fabrikanten aan de slag is gegaan. Tegenwoordig wordt het vaak tot de standaard gerekend.