Web Log Nieuws | WK grootste concurrent voor vrijetijdssector
15540
post-template-default,single,single-post,postid-15540,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive
 

WK grootste concurrent voor vrijetijdssector

WK grootste concurrent voor vrijetijdssector

In de jaarlijkse trendrapportage van Vrijetijdshuis Brabant is te lezen dat TV, gaming en internet de grootste concurrenten zijn van de vrijetijdssector. Nu het WK voetbal is losgebarsten kunnen organisatoren van evenementen, horecaondernemers, cultuurpodia, musea, verblijfsaccommodaties en nog veel meer branchegenoten rekening houden met een dalend aantal gasten. De komende 4 weken is het dus laagseizoen. Tijd om te boenen, boekhouding bij te werken of jezelf te scholen. Mooi tijd dus om op 17 juni naar de Trend en Innovatiedag te gaan of naar één van de vele andere congressen die de komende weken gepland zijn.

Effegeenvoetbal

In 2006 heeft UitinBrabant.nl een virale campagne uitgevoerd om niet-voetballiefhebbers te stimuleren naar het beschikbare cultuuraanbod te gaan. De Effegeenvoetbal-campagne scoorde hoog bij marketeers en communicatiebureau’s zoals ook o.a.  Bright en Cultuurnet rapporteerde. Echter ook deze creatieve campagne kon niet voorkomen dat Nederland massaal thuis voetbal bleef kijken. Mijzelf incluis. De komende 4 weken zul je mij dus niet al te vaak tegenkomen in het fraaie Brabantse land of je moet mij thuis op komen zoeken.